مدير آب و فاضلاب طبس خواستار شد
لزوم صرفه‌جويي 20 درصدي مردم طبس در مصرف آب

یزدفردا "مدير امور آب و فاضلاب طبس از مردم اين شهر خواست با توجه به افزايش قابل توجه تقاضاي آب، در سال جاري حداقل 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جويي كنند

 عليرضا محمدزاده گفت: امور آب و فاضلاب طبس وظيفه خدمت‌رساني به حدود 35 هزار نفر جمعيت شهري طبس در قالب حدود 14 هزار مشترك را بر عهده دارد كه با وجود خشكسالي‌هاي پي در پي و كاهش شديد آبدهي چاه‌ها و ساير منابع توليد و نيز توسعه شهر، توانسته مسئوليت خود را بدون وقفه و با جديت شبانه‌روزي انجام دهد.

وي يادآور شد: طي سال گذشته با توجه به اجراي پروژه ملي مسكن مهر و توسعه شهر، يك‌هزار و 100 فقره انشعاب جديد آب به متقاضيان واگذار شد كه برابر هشت درصد كل انشعابات موجود است.

محمدزاده ادامه داد: افزايش تقاضا براي مصرف آب در سال گذشته به حدي بوده كه نياز آبي شهر طبس در فصل گرما و در نقطه اوج مصرف به مقدار 210 ليتر بر ثانيه رسيد و حتي پيش‌بيني مي‌شود اين ميزان در سال جاري به 235 ليتر بر ثانيه نيز افزايش يابد.

وي خاطرنشان كرد: ضمن اميدواري به نزول رحمت الهي، مديريت امور آب و فاضلاب طبس بر آن است تا بخشي از افزايش تقاضا را از طريق مديريت مصرف و كاهش هدر روي آب جبران كند كه در اين راستا علاوه بر اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و اطلاع‌رساني، اصلاح هشت كيلومتر از شبكه‌هاي فرسوده در دو منطقه زيباشهر و ديهشك طبس در دست اجراست.

مدير امور آب و فاضلاب طبس افزود: علاوه بر اين براي تامين آب مورد نياز شهر طبس، تصفيه‌خانه آب اين شهر به‌ وسيله شركت سهامي آب منطقه‌اي استان يزد در حال احداث است همچنين سه حلقه چاه با آبدهي 60 ليتر بر ثانيه در منطقه رضوان‌شهر طبس حفر و تجهيز شده كه اين منابع قادر خواهد بود پس از تكميل طرح، نياز آبي حداقل 25 درصد از شهر را تامين كند.

وي بيان داشت: در حال حاضر با در اختيار داشتن چهار باب مخزن فعال، ظرفيت ذخيره‌سازي آب شهر طبس 13 هزار متر مكعب است كه به زودي با افتتاح و بهره‌برداري از مخزن 10 هزار متر مكعبي كه هم‌اكنون در دست احداث است به 23 هزار متر مكعب خواهد رسيد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا